A/B test

Een A/B test is een splittest waaruit je kunt meten welk van twee varianten de hoogste conversie haalt. Er wordt dan aan twee verschillende groepen een verschillende versie getoond. Aan de hand van de conversie van deze twee pagina’s wordt dan bepaald welk van de twee het best presteert.

A/B testen kunnen worden toegepast op nieuwsbrieven, advertenties, webpagina’s, etc. Het gaat er om dat je twee varianten met elkaar kunt vergelijken. Wanneer je dit regelmatig doet kun je marketingcampagnes steeds verder optimaliseren omdat je precies weet waar je doelgroep wel of niet goed op reageert.

Een A/B test Uitvoeren

Het uitvoeren van een A/B test kan eenvoudig op je website. Wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe verkooppagina hebt kun je eenvoudig twee verschillende versies maken. Houdt er dan wel rekening mee dat je slechts één ding aanpast zodat je ook daadwerkelijk weet welke factor er voor heeft gezorgd dat er een verandering heeft plaats gevonden.

Je hebt dan verschillende tools die bij kunnen houden wat er precies op je website gebeurd. Zo’n tool is bijvoorbeeld Google Analytics. Ook kun je een andere software aanschaffen als je echt aan de slag wilt gaan met A/B testen. Dit is wel een stuk prijziger vergeleken dan met het gebruik van Google Analytics.

Recente blogs

WhatsApp business inzetten voor je bedrijf

WhatsApp business inzetten voor je bedrijf

WhatsApp is met ruim twee miljard (!) gebruikers een gigantisch social media platform. We realiseren het ons niet altijd maar WhatsApp maakt een groot deel uit van ons dagelijks leven. Bellen en sms'en is ouderwets en het betalen hiervoor al helemaal. Ben jij...

Lees meer
Conversie van je webshop verhogen

Conversie van je webshop verhogen

Je hebt een webshop? Je krijgt bezoekers en regelmatig worden er producten bij je gekocht. Toch wil je deze daadwerkelijke aankopen wel eens omhoog krikken. Een webshop wordt nou eenmaal afgerekend op het aantal verkopen (conversies). Meer verkopen realiseren kun je...

Lees meer
Testimonials verzamelen

Testimonials verzamelen

Je kent het wel, je loopt een winkel in en wordt direct aangesproken door een verkoper. Deze verkoper gaat jou natuurlijk vertellen waarom je dit product zou moeten kopen. In je achterhoofd weet je zijn commerciële belangen bij het verkopen van deze spullen, meestal...

Lees meer

Schijf je in voor de nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws en een seintje ontvangen wanneer er een nieuwe blog online komt? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Controleer je inbox of spammap om je inschrijving te bevestigen. Bedankt!

Pin It on Pinterest

Share This