Conversie is het moment waarop een bezoeker of gebruiker overgaat op het uitvoeren van het bepaalde doel. Dit kan bijvoorbeeld gaan om een aankoop op een webshop of het doorklikken op een advertentie. Conversie wordt meestal uitgedrukt in een percentage.
Waarom Conversie Bepalen Belangrijk is
Het bepalen van de conversie is erg belangrijk om te bepalen of je wel goed bezig bent. Bijvoorbeeld bij een verkooppagina is het belangrijk dat je goed in kaart brengt hoeveel verkopen je daadwerkelijk realiseert in vergelijking met het aantal bezoekers. Pas je bijvoorbeeld je pagina’s aan maar het aantal verkopen of leads is hierdoor een stuk lager dan dan eerst, kan het misschien beter zijn om toch voor de oude pagina te kiezen.
Daarom is het belangrijk dat je af en toe een A/B test uitvoert zodat je zeker weet dat je het uiterste uit je website of advertentie haalt.
Meer Resultaat op je Website
Veel verkopen halen op een website is niet eenvoudig. Over het algemeen komt er niet zomaar een menselijk contact tussen beide partijen en is het lastig om iemand te overtuigen. Echter zijn er wel een aantal tips die ik je mee kan geven om de conversie van je website te verhogen.
Het geheim tot een hoge conversie zit hem in het duidelijk uitstippelen van een pad. Je website moet zo ingericht zijn dat je bezoeker altijd op het juiste pad komt dat hem of haar naar dat einddoel brengt. Wanneer die op die pad komt moet je alle afleiding zien te verbergen. Dit doe je door bijvoorbeeld op een verkooppagina de menu en footer te verbergen zodat de bezoeker hier niet door wordt afgeleid.
Wil jij een hogere conversie? Bekijk dan mijn webpsychologie masterclass, dan ontvang je 13 tips waarmee jij je conversie gaat verhogen.