SEA

SEA staat voor Search Engine Advertising en is het adverteren in zoekmachines. Via SEA kun je heel specifiek op een bepaalde doelgroep adverteren. Je kunt adverteren tussen de zoekresultaten of op andere websites die hier ruimte voor beschikbaar stellen. Het verschil met SEO is dat je betaald om te worden getoond in de zoekresultaten en niet natuurlijk getoond wordt.

Feitje: binnen Google klikt slechts 20% van de bezoekers daadwerkelijk op een advertentie. De 80% procent scrolt hier voorbij en klikt op een organisch zoekresultaat.

80% klikt langs SEA resultaten

In welke Zoekmachines kan ik Adverteren

In Nederland wordt veelal geadverteerd via Google. In Nederland is Google het grootste met een marktaandeel van ruim 90%. Het is dus verstandig als je wilt gaan adverteren om dit via Google te doen.

Google maakt gebruik van haar eigen advertentieplatform: Google AdWords. Je kunt als het ware bieden op zoektermen en/of zoekwoorden. Google bepaald op basis van de hoogte van het bod en de kwaliteit van de advertentie welke advertentie er uiteindelijk getoond zal woorden. Het is dus ook belangrijk om je advertenties te optimaliseren.

Moet ik Kiezen voor SEA of toch voor SEO

Of je moet kiezen voor adverteren of toch beter met zoekmachineoptimalisatie aan de slag moet gaan is zeer afhankelijk van de branche maar ook van de situatie.

Via SEA kun je heel gericht adverteren. Via deze advertentie kun je hele warme bezoekers binnenhalen. Hierdoor haal je gelijk mensen naar je website die over het algemeen sneller overgaan op aankoop. Maar stop je met adverteren houd deze manier van verkrijgen van bezoekers direct.

Met SEO kun je meer bezoekers genereren op een goedkopere manier. Echter is het een stuk lastiger de zelfde kwaliteit bezoekers binnen te halen in vergelijking met advertenties. Maar stop je ooit met SEO voor je website zul je nog altijd worden getoond in de zoekresultaten. Hierdoor ontvang je toch nog bezoekers ondanks dat je er geen aandacht meer aan besteed. Dit neemt in de loop van de tijd wel af wanneer je hier volledig mee stopt.

Wij raden daarom aan om wanneer je met SEA aan de slaag gaan ook met zoekmachineoptimalisatie aan de slag te gaan zodat wanneer je stopt met adverteren je nog wel bezoekers blijft krijgen.

SEA Uitbesteden?

Wil jij meer resultaat boeken met SEA. Dificem helpt jou met zoekmachine adverteren. Bekijk de mogelijkheden.

Recente blogs

WhatsApp business inzetten voor je bedrijf

WhatsApp business inzetten voor je bedrijf

WhatsApp is met ruim twee miljard (!) gebruikers een gigantisch social media platform. We realiseren het ons niet altijd maar WhatsApp maakt een groot deel uit van ons dagelijks leven. Bellen en sms'en is ouderwets en het betalen hiervoor al helemaal. Ben jij...

Lees meer
Conversie van je webshop verhogen

Conversie van je webshop verhogen

Je hebt een webshop? Je krijgt bezoekers en regelmatig worden er producten bij je gekocht. Toch wil je deze daadwerkelijke aankopen wel eens omhoog krikken. Een webshop wordt nou eenmaal afgerekend op het aantal verkopen (conversies). Meer verkopen realiseren kun je...

Lees meer
Testimonials verzamelen

Testimonials verzamelen

Je kent het wel, je loopt een winkel in en wordt direct aangesproken door een verkoper. Deze verkoper gaat jou natuurlijk vertellen waarom je dit product zou moeten kopen. In je achterhoofd weet je zijn commerciële belangen bij het verkopen van deze spullen, meestal...

Lees meer

Schijf je in voor de nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws en een seintje ontvangen wanneer er een nieuwe blog online komt? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Controleer je inbox of spammap om je inschrijving te bevestigen. Bedankt!

Pin It on Pinterest

Share This