Dwell time

Dwell time is de tijd dat een bezoeker op een website verblijft. Een lange dwell time heeft een positieve invloed op de SEO van een website. Wanneer een bezoeker op een website komt analyseert Google hoe lang dit is. Dit doet het vanaf zes seconden tot vijfentwintig minuten (op één webpagina). Tijden buiten deze tijd wordt een bounce genoemd. Een dwell time sessie stopt dus pas wanneer een gebruiker van je website. Bij een bounce telt dit per pagina.

Dwell time is een van de rankingsfactoren van Google. Het is dus van belang dat deze goed is omdat het anders ervoor kan gaan zorgen dat je lager in de zoekresultaten wordt getoond.

Zo vergroot je de dwell time

Het verhogen van je dwell time is eigenlijk het geven van een rede aan je bezoekers om op die pagina te blijven. Daarom is het belangrijk dat je veel waarde geeft op je website, als de bezoeker dit namelijk ook vind zal die langer blijven hangen om je teksten te lezen.

Media is ook een goede rede voor een bezoeker om langer te blijven hangen. Dit geld zeker voor video’s en geluidopnames. Wanneer je een video van een aantal minuten op je website hebt staan en een bezoeker vind die interessant vergroot je gigantisch de tijd dat een bezoeker aanwezig is op je pagina.

het is belangrijk om je bezoeker op je website te houden dus is het verstandig om een goede interne linkstructuur aan te brengen. Hierdoor kun je bezoekers van pagina naar pagina sturen op jou website. Dan voorkom je dat ze je website verlaten.

Recente blogs

WhatsApp business inzetten voor je bedrijf

WhatsApp business inzetten voor je bedrijf

WhatsApp is met ruim twee miljard (!) gebruikers een gigantisch social media platform. We realiseren het ons niet altijd maar WhatsApp maakt een groot deel uit van ons dagelijks leven. Bellen en sms'en is ouderwets en het betalen hiervoor al helemaal. Ben jij...

Lees meer
Conversie van je webshop verhogen

Conversie van je webshop verhogen

Je hebt een webshop? Je krijgt bezoekers en regelmatig worden er producten bij je gekocht. Toch wil je deze daadwerkelijke aankopen wel eens omhoog krikken. Een webshop wordt nou eenmaal afgerekend op het aantal verkopen (conversies). Meer verkopen realiseren kun je...

Lees meer
Testimonials verzamelen

Testimonials verzamelen

Je kent het wel, je loopt een winkel in en wordt direct aangesproken door een verkoper. Deze verkoper gaat jou natuurlijk vertellen waarom je dit product zou moeten kopen. In je achterhoofd weet je zijn commerciële belangen bij het verkopen van deze spullen, meestal...

Lees meer

Schijf je in voor de nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws en een seintje ontvangen wanneer er een nieuwe blog online komt? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Controleer je inbox of spammap om je inschrijving te bevestigen. Bedankt!

Pin It on Pinterest

Share This