Ranking factor

Ranking factoren zijn kwaliteitseisen waar Google naar kijkt wanneer het websites beoordeeld. Aan de hand van een ranking factor wordt bepaald waar en hoe hoog websites verschijnen in de zoekresultaten. Wil je jouw website beter vindbaar maken via SEO dan probeer je jouw website zo veel mogelijk te voldoen aan ranking factoren.

Hoe werkt een ranking factor?

Een ranking factor is eigenlijk een beoordelingsformulier voor Google om te bepalen hoe goed je website eigenlijk is. Wanneer er een zoekopdracht wordt er naar al deze factoren gekeken om te bepalen welke zoekopdracht het meest relevant is.

Wil je hoog scoren in Google is het dus belangrijk dat je voldoet aan zo veel mogelijk ranking factoren. Zoals je misschien al verwacht telt niet elke factor even veel mee. Sommige hebben een grote invloed dan andere.

Hoeveel en welke ranking factoren zijn er?

In totaal zijn er ongeveer 250 ranking factoren. Daar van zijn er ongeveer 150 bekend. In grote lijnen zijn ze onder te verdelen in drie hoofdfactoren. Autoriteit, content en techniek zijn het meest belangrijk.

Een aantal ranking factoren zijn:

Recente blogs

WhatsApp business inzetten voor je bedrijf

WhatsApp business inzetten voor je bedrijf

WhatsApp is met ruim twee miljard (!) gebruikers een gigantisch social media platform. We realiseren het ons niet altijd maar WhatsApp maakt een groot deel uit van ons dagelijks leven. Bellen en sms'en is ouderwets en het betalen hiervoor al helemaal. Ben jij...

Lees meer
Conversie van je webshop verhogen

Conversie van je webshop verhogen

Je hebt een webshop? Je krijgt bezoekers en regelmatig worden er producten bij je gekocht. Toch wil je deze daadwerkelijke aankopen wel eens omhoog krikken. Een webshop wordt nou eenmaal afgerekend op het aantal verkopen (conversies). Meer verkopen realiseren kun je...

Lees meer
Testimonials verzamelen

Testimonials verzamelen

Je kent het wel, je loopt een winkel in en wordt direct aangesproken door een verkoper. Deze verkoper gaat jou natuurlijk vertellen waarom je dit product zou moeten kopen. In je achterhoofd weet je zijn commerciële belangen bij het verkopen van deze spullen, meestal...

Lees meer

Schijf je in voor de nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws en een seintje ontvangen wanneer er een nieuwe blog online komt? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Controleer je inbox of spammap om je inschrijving te bevestigen. Bedankt!

Pin It on Pinterest

Share This