Responsive webdesign

Responsive webdesign betekent dat de website zich aanpast aan het formaat van de websitebezoeker. Opent een bezoeker bijvoorbeeld de website op een mobiel apparaat en de website is mobile responsive dan past die het scherm hier naar aan. Dit is een stuk gebruiksvriendelijker voor bezoekers omdat ze een goede website krijgen te zien op elk apparaat.

Mobile responsive webdesign of mobile first webdesign

In de ogen van Google is het bouwen vanuit een mobiel oogpunt steeds belangrijker. Ze geloven erin dat mobilbe responsive vervangen gaat worden door mobile first. Dit houdt in dat een website niet alleen met het oogpunt mobiel wordt gemaakt maar volledig voor een mobiel wordt ontwikkeld.

Voor webdesigners zou dat betekenen dat de desktop variant helemaal niet meer relevant zou zijn in de ogen van Google. Zij doen deze uitspraak na aanleiding van de gigantische opkomst van het gebruiken van mobiel door bezoekers. Tegenwoordig worden meer dan de helft van de zoekopdrachten via mobiel gedaan. Met de opkomst van voice search is het dan ook niet onlogisch dat dit nogmeer zal gaan toenemen in de toekomst. Mobiel is dus belangrijk.

Hoe mobile responsive is jou webdesign?

Het kan zijn dat je website iets verouderd is of de achterkant al een tijdje niet is aangepast. Het kan dan zomaar zijn dat je website helemaal niet responsive is voor mobiel. Gezien dit een belangrijke rankingfactor is voor Google kan het verstandig zijn dit te laten testen.

Gelukkig heeft Google hier een gratis tool voor je die duidelijk inzicht geeft in of je website goed te gebruiken is op mobiel of niet. Daarnaast geeft het inzichten over wat je zou moeten verbeteren. De gratis tool kun je hier vinden.

Recente blogs

WhatsApp business inzetten voor je bedrijf

WhatsApp business inzetten voor je bedrijf

WhatsApp is met ruim twee miljard (!) gebruikers een gigantisch social media platform. We realiseren het ons niet altijd maar WhatsApp maakt een groot deel uit van ons dagelijks leven. Bellen en sms'en is ouderwets en het betalen hiervoor al helemaal. Ben jij...

Lees meer
Conversie van je webshop verhogen

Conversie van je webshop verhogen

Je hebt een webshop? Je krijgt bezoekers en regelmatig worden er producten bij je gekocht. Toch wil je deze daadwerkelijke aankopen wel eens omhoog krikken. Een webshop wordt nou eenmaal afgerekend op het aantal verkopen (conversies). Meer verkopen realiseren kun je...

Lees meer
Testimonials verzamelen

Testimonials verzamelen

Je kent het wel, je loopt een winkel in en wordt direct aangesproken door een verkoper. Deze verkoper gaat jou natuurlijk vertellen waarom je dit product zou moeten kopen. In je achterhoofd weet je zijn commerciële belangen bij het verkopen van deze spullen, meestal...

Lees meer

Schijf je in voor de nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws en een seintje ontvangen wanneer er een nieuwe blog online komt? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Controleer je inbox of spammap om je inschrijving te bevestigen. Bedankt!

Pin It on Pinterest

Share This